Editor's choice

Σε αλλαγές στη μηχανή αναζήτησης προχωρά η Google με στόχο τις ψευδείς ειδήσεις

Σε μια σημαντική αλλαγή προχωρά άμεσα η Google που αφορά τις ψευδείς ειδήσεις και τη θέση που αυτές έχουν στα αποτελέσματα της δημοφιλέστερης μηχανής αναζήτησης του Internet.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Google έχει προχωρήσει σε μια ακόμη σειρά βελτιώσεων στη μηχανή αναζήτησης προκειμένου αυτή να αναδεικνύει αξιόπιστο και καλύτερης ποιότητας περιεχόμενο. Οι βελτιώσεις αφορούν μεταξύ άλλων αλλαγές στον αλγόριθμο του Google Search προκειμένου αυτός να αναδεικνύει περιεχόμενο μέσω των οδηγιών του New Search Quality Rater και τις αλλαγές στην κατάταξη. Επιπλέον το προσωπικό των 10.000 υπαλλήλων που αξιολογεί καθημερινά τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, θα μπορεί να επισημάνει πλέον τις ιστοσελίδες που φιλοξενούν άρθρα φάρσες, θεωρίες συνωμοσίας ή ότι η εταιρεία αποκαλεί «χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο».

Οι αλλαγές αυτές έρχονται μετά από μήνες κριτικής που έχει δεχτεί η Google αλλά και το Facebook για τη φιλοξενία και εμφάνιση άρθρων που παρέχουν παραπλανητικές πληροφορίες, και ενώ πολλά από αυτά είχαν άμεση σχέση με τις προεδρικές εκλογές των Η.Π.Α την περασμένη χρονιά. Ο λόγος για τη Google που δεν είχε ασχοληθεί ποτέ με παρόμοιες ιστοσελίδες ήταν η ελάχιστη παρουσία τους στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, μια κατάσταση που τα τελευταία χρόνια άλλαξε σημαντικά.

Η κριτική που έχει δεχτεί η Google αφορά περισσότερο ψευδείς αναφορές που βγαίνουν στην κορυφή των αποτελεσμάτων όπως για παράδειγμα όταν στο ερώτημα «αν ο Obama προετοιμάζει πραξικόπημα», το πρώτο αποτέλεσμα αλλά και το μικρό snippet εμφάνιζαν ένα άρθρο με εντελώς λανθασμένες πληροφορίες. Τις ίδιες αλλαγές θα υιοθετήσει η Google και στο auto complete, το σύστημα προτάσεων κατά την πληκτρολόγηση που προτείνει όρους προς αναζήτηση με βάση τη δημοφιλία τους έτσι ώστε ο χρήστης να η χρειάζεται να πληκτρολογήσει ολόκληρο τον όρο.

Μέχρι σήμερα, η Google έδινε πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο να μην υπήρχαν λανθασμένες πληροφορίες σε ότι αφορά δύο ειδών αναζητήσεων, αυτές που αφορούν την προσωπική υγεία αλλά και τα οικονομικά. Τώρα είναι δεδομένο ότι η Google προσθέτει και ένα τρίτο, αυτό των ειδήσεων.

Πηγή